ایران 47

به ایران 47 خوش امدید ..

ایران 47

به ایران 47 خوش امدید ..

نقد و بررسی بازی fifa 13

برای مشاهده به ادامه مطلب بروید .

نگاه ها به 11 بازیکن

مدتی پیش بازی PES 2013 معرفی شد و حالا نوبت به EA رسیده که با بازی محبوبش که همان FIFA 13 باشد، وارد رقابت این فصل از دنیای فوتبال شود. تهیه کننده سری بازی های FIFA آقای دیوید روتر (David Rutter) بازی FIFA 13 را در نمایشی در لندن معرفی کرد و اولین اطلاعات و تصاویر این بازی را منتشر کرد. بر خلاف انتظارها و پیش بینی ها که حاکی از آن بودند که FIFA 13 در مقایسه با FIFA 12 تغییر زیادی نخواهد داشت، اما آقای روتر اعلام کرد که بازی FIFA 13 دارای 5 تغییر بسیار اساسی و مهم نسبت به نسخه قبلی است.

برای نمایش تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید. سایز اصلی تصویر1152در647 میباشد

کنترل توپ
اولین چیزی که در FIFA 13 متوجه آن می شوید، کنترل واقعی تر توپی است که در اختیار بازیکنان قرار می گیرد. در این بازی کنترل توپی که برای بازیکنان ارسال می شود، سخت تر شده است. در واقع آن بازیکنی که توپ را برایش ارسال کرده اید، باید مهارت لازم برای دریافت توپ را داشته باشد. این موضوع به قدرت و سرعت توپ و ارتفاعی که توپ به هوا بلند می شود هم بستگی دارد. همچنین در اختیار داشتن توپ و حفظ آن در زمان دریبل کردن و نمایش حرکات مختلف هم کمی سخت تر و واقعی تر شده است.
برای نمایش تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید. سایز اصلی تصویر1152در647 میباشد

برخورد بازیکنان
یکی دیگر از قابلیت هایی که در این نسخه بهبود پیدا کرده، Impact Engine یا موتور برخوردی است که از نسخه FIFA 12 به این سری از بازی ها اضافه شد. Impact Engine باعث به وجود آمدن برخوردهای بسیار واقعی تر و نمایش های فیزیکی بهتری در FIFA 12 شد، اما برخی اوقات بازیکنان صحنه های اغراق شده زیادی را مشاهده می کردند. در FIFA 13 دیگر اینگونه انیمیشن ها را مشاهده نمی کنید. این موتور بسیار بهینه تر شده و حالت های بیشتری از برخوردها را در بر دارد و به خوبی می تواند تفاوت برخورد ضربه به قسمت های بالایی و پایینی بدن بازیکنان را احساس کند.
دریبل های سخت تر
در FIFA 12 با تغییر جهت دادن می توانستید بازیکنان حریف را دریبل بزنید. اما این امکان در FIFA 13 دیگر وجود ندارد و برای دریبل کردن باید از مهارت زیادی برخوردار باشید.
برای نمایش تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید. سایز اصلی تصویر1152در648 میباشد

ضربه های ایستگاهی تکنیکی تر
یک سیستم کاملاً جدید برای ضربه های ایستگاهی بازی طراحی شده است. اکنون سه بازیکن مختلف می توانند در زمان ضربه های ایستگاهی پشت توپ قرار بگیرند. همچنین می توانید بازیکنانی از تیم خود را هم در خط دفاعی حریف قرار دهید تا برای بازیکنان خط دفاعی دردسرساز شوند. یکی از قسمت های جالب این است که در زمان ضربه های کاشته می توانید حرکت های نمایشی و گول زننده از خود اجرا کنید تا بازیکنان را بر سر تشخیص مسیر توپ به اشتباه بیندازید. در کنار این موضوع، دفاع کردن در برابر ضربه های کاشته هم بهبود پیدا کرده اند. به طور مثال، می توانید تعداد بازیکنانی که می خواهید جلوی توپ های ایستگاهی قرار بگیرند را مشخص کنید.
برای نمایش تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید. سایز اصلی تصویر1152در648 میباشد

هوش مصنوعی در زمان حمله
هوش مصنوعی بازی در زمان دفاع آنقدر خوب بوده که تیم سازنده تغییراتی را در آن ایجاد نکرده، اما هوش مصنوعی در زمان حمله تغییراتی به همراه داشته تا بتواند به چالش خوبی برای مدافعین تبدیل شود. CPU بازیکنان بدون توپ را به شکل بسیار بهتری کنترل می کند و کاری می کند تا بازیکنی که توپ را در اختیار دارد از گزینه های بهتری برای پاس دادن و انجام کارهای مختلف برخوردار باشد. همچنین بازیکنان به شکل بسیار هوشمندانه تری حمله می کنند و بسیار خوب می توانند خود را از آفساید خارج کنند. آن ها منتظر ارسال توپ می مانند و پس از ارسال آن، به سمت دروازه حریف حرکت می کنند.
آقای روتر این موضوع را هم تأیید کرد که در کنار این تغییراتی که در بازی داده شد، سعی کرده اند تغییرات دیگری در سیستم های پاسکاری و انیمیشن های دروازه بانان به وجود بیاورند که روند بازی بهتر شود. همچنین عملکرد داورها هم در این بازی بهتر خواهد شد تا فضای فوتبالی بهتری در بازی به وجود بیاید. آقای روتر به این مسئله اشاره کرد که آن ها از یک نرم افزار Dimensional Imaging در بازی استفاده کرده اند که باعث می شود گرافیک FIFA 13 بهتر از نسخه های قبلی باشد. در FIFA 13 می توانیم این انتظار را داشته باشیم که بازیکنان معروف دنیای فوتبال به شکل واقعی تری در بازی طراحی شده باشند. دلیل آن هم همین Dimensional Imaging جدیدی است که در بازی به کار رفته است.
برای نمایش تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید. سایز اصلی تصویر1152در648 میباشد

روتر به این موضوع اشاره می کند که در نسخه های قبلی به دلیل تکنولوژی ای که برای آن بازی ها استفاده می شد، فقط می شد تعداد مشخصی از بازیکنان محبوب را به صورت واقعی طراحی کرد. اما با استفاده از تکنولوژی جدید به کار رفته در FIFA 13 آن ها می توانند بازیکنان بیشتری را به شکل واقعی طراحی کنند. آقای مایک هریسون (Mike Harrison) کارگردان بخش Mo-Cap بازی های EA می گوید: "ما از چند سال پیش متوجه شدیم که باید کیفیت طراحی صورت بازیکنان را بالا ببریم، مخصوصاً بازیکنانی که در تیم های بسیار محبوب و بزرگ بازی می کنند. ما با نرم افزار Dimensional Imaging به شکل بسیار خوبی کار کردیم که به ما این امکان را می دهد تا در خلق مدل های 3D از دقت بیشتری برخوردار باشیم و بتوانیم صورت ها را به شکل بسیار بهتری Capture کنیم.
نتیجه کار هم بسیار بهتر از چیزی بود که ما انتظار آن را داشتیم." آقای کالین آرکهارت (Colin Urquhart) رئیس Dimensional Imaging نیز به این موضوع اشاره می کند که: "این موضوع بسیار مهم بود که کیفیت گرافیکی بازی بسیار به حرکات واقعی یک انسان شباهت داشته باشد تا بتوان به وسیله آن شخصیت های مجازی بهتری خلق کرد، اما روش های سنتی باعث می شدند که این کار زمان بیشتری بگیرد. EA از اولین بازیسازانی بود که تشخیص داد باید دست به چنین کاری بزند و باید سیستم Capture خودش را ارتقاء دهد. ما از FIFA 10 با آن ها کار می کردیم و سرانجام موفق شدیم سیستم Dimensional Imaging را برای FIFA 13 خلق کنیم. تکنولوژی ای که کار کردن با آن بسیار راحت تر از تکنولوژی های مشابه است و امکانات بسیار بیشتری هم در بر دارد." بازی FIFA 13 به احتمال بسیار زیاد در پاییز امسال راهی بازار خواهد شد.
برای نمایش تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید. سایز اصلی تصویر668در190 میباشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد