ایران 47

به ایران 47 خوش امدید ..

ایران 47

به ایران 47 خوش امدید ..

کاهش مدت محکومیت زندانیان برزیلی در ازای رکاب زدن و تولید برق

زندانی های برزیلی می توانند بخشی از مدت زمان محکومیت شان را با رکاب زدن روی دوچرخه های ثابت و تولید الکتریسیته، معاوضه کرده و آن را کاهش دهند.

البته به نظر می رسد که این طرح فعلا به صورت آزمایشی در زندان کوچکی در شهر میناس گرایس برزیل در حال اجرا است. اما در صورت گسترش آن، با یک ایده موثر و بسیار قابل توجه روبرو هستیم که می تواند زمان هایی را که زندانی در سلولش هدر می دهد، تبدیل به کالایی ارزشمند کند که کمک ارزشمندی به سلامت او هم خواهد بود. هرچند که باید امیدوار بود که این کاهش مدت زندان به افزایش جرم و جنایت کمک نکند و برای بیداری وجدان فرد خاطی کافی باشد، اما استفاده از زندانی ها برای تولید نیروی برق، ایده کاربردی و موثری به نظر می رسد.

به گزارش بی بی سی نیوز، «زندانیان به ازای سه شیفت رکاب زنی هشت ساعته، یک روز تخفیف محکومیت دریافت می کنند. این کار بخشی از پروژه جدید برزیل برای کاهش تعداد زندانی در زندان ها و همچنین دور کردن زندانیان از اعمال مجرمانه حین و بعد از دوره محکومیت است.»

قرار است از انرژی تولید شده توسط این طرح، برای روشن کردن لامپ معابر عمومی شهرها استفاده شود. به گمانم باید بعد از این منتظر ظهور قهرمانان دوچرخه سواری زیادی از درون زندان های برزیلی باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد